Research in art history and art theory has so far dealt with crying rather marginally. We want to research and compile theoretical and historical key texts, significant terms and terminologies, suitable methods also from other disciplines and already existing artistic works/practices on this topic in art history and contemporary art.
And we want to set ourselves up with the development of workshops, mediation tools, manuals, services, coaching, maybe products in a way that we could become operational as an institute and crying experts.
Because: “Sharpen your tears, it is going to be a long one.”*
Mit dem “Crying” hat sich die kunsthistorische und kunsttheoretische Forschung bislang eher marginal beschäftigt. Wir wollen theoretische und historische Schlüsseltexte, signifikante Begriffe und Terminologien, taugliche Methoden auch anderer Disziplinen und bereits existierende künstlerische Arbeiten/Praktiken zu diesem Thema in der Kunstgeschichte und in der zeitgenössischen Kunst recherchieren und zusammentragen.
Und wir wollen uns mit der Entwicklung von Workshops, Mediationstools, Manuals, Dienstleistungen, Coachings, vielleicht auch von Produkten so aufstellen, dass wir als Institut und Crying-Expert*innen einsatzfähig werden könnten.
Denn: “Sharpen your tears, it is going to be a long one.”*
* Nadja Kracunovic 2021: Voicing displeasure #2 The Professional Cry >>